tisdag 19 januari 2010

Underbara tisdag?

Ja denna dagen började alldeles underbart med att Hebbe (våran långhåriga hankatt) kör racer under sängen kl sex på morgonen. Han hade nämligen varit utan mat under natten för han skulle till veterinären för att bli klippt (alla tovor som blivit) och då måste han sövas. Så nu på morgonen var han helt vansinnig för han var både hungrig och han fick inte gå ut! Efter det försökte han med att slå på mina ben men han åkte ner ganska snart kan jag säga. Sedan låg han vid sovrumsdörren och klöste på den. Allt för att få min odelade uppmärksamhet...

Sedan har väl dagen varit rätt lugn fram till två-tiden ungefär då mina härliga förvärkar satte igång. De har börjat komma på eftermiddagen och håller i sig ett par timmar, vi får se hur natten blir. Hämtade barnen ganska dubbelvikt, tänkte att nu kommer banne mig ungen ut snart! Väl hemma så lyckas jag tappa bilnyckeln mellan ytterdörren och farstutrappen, i en springa med en kant under så det gick inte att fiska upp nyckeln igen. Förvärkarna kom i ett hela tiden, magen helt stenhård och man är smidig som en gammal gös. Inga extranycklar till bilen. Skit. Klockan var nästan tre och fyra skulle Hebbe hämtas igen. Skit. Sammanbrottet var nära kan jag säga. In och djupandas lite, Tommy ringer och frågar om han kan köra en vända med lastbilen till Ystad. "Nej! flämtar jag, inte nu!"

Sen var det dags för läxläsning med Tim. Han var inte heller på sitt bästa humör så han satt i över en timme med sin läxa utan att få ett dugg gjort. Till slut ledsnade jag och skickade ut honom ur köket så jag kunde få laga lite mat i lugn och ro i alla fall.. Lyckades få i båda barnen bra med mat, sedan gick det lättare med läxorna och han hann även åka till scouterna (inte med vår bil).

Det hela löste sig, som det oftast gör när det får lugna sig lite. Tommy hann hämta Hebbe och fick fram nyckeln åt mig. Så nu kan jag snart hämta pojken på scouterna igen! Som tur är behöver jag inte kliva ur bilen utan kan bara sitta där tills vi är hemma igen...

Börjar bli väldigt trött på denna mage nu, vill verkligen föda barn! Men det är FYRA veckor och TVÅ dagar kvar så jag får nog vänta ett tag till. Men man kan ju hoppas på att den vill ut nästa vecka för då hinner jag och Tommy bowla med Ulle och Patrik på fredag! Inga förvärkar kan stoppa mig från det i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Den trivs nog därinne och kommer att stanna några veckor till :)
    Dax för ny magbild till oss här uppe ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bebisbilder, Bebisbilder, Jag vill ha BEBISBILDER :))
    Ringer när jag fått tillbaka rösten, stor kram till er alla, Miss you
    kram

    SvaraRadera