tisdag 2 mars 2010

Monsterbebis!



Lilla Savannah är bara fem veckor men redan så medveten om hur man ska få sin vilja igenom! Det går inte att ligga i varken vagn eller säng och sova på dagarna (jo vagnen ute på promenader funkar jättebra)utan man ska ligga på mammas eller pappas arm konstant tills den värker, och lite till. Sen när man tror att hon sover och lägger ner henne för att få två händer och kunna laga mat, ordna med tvätt eller annat så går det ungefär två sekunder sen hör man att hon är vaken igen. Sen kommer "ta upp mig-skriket". Det är jättemysigt att kramas med denna lilla varelse och gosa och mysa men ibland skulle man vilja äta med två händer, eller betala räkningar utan ett monster på armen som kräver ALL uppmärksamhet. Hon är egentligen en jättesnäll bebis för det mesta, men vissa dagar är det så här. Och det är ju bara så. Jag har ju två barn sen innan och de var likadana. Det är bara att acceptera att räkningarna blir betalda för sent, växande tvätthögar, ett smutsigt hem, halvfabrikat till middag var och varannan dag, en uttråkad hund som äter upp barnens leksaker (speciellt små gubbar är kul) och katter som slåss för de är också uttråkade.

Försökte ta ett kort på alla tre knorrisar, men försök att få de två största att se lite gulliga ut... Såg också att jag råkade få in en till bild...eftersom jag inte vet hur jag ska få bort den så får den va kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar