tisdag 8 december 2009

Julstämning???

När det är mååååånga plusgrader och gräsmattan är grön? Visserligen täckt av alla höstlöv jag inte lyckats kratta bort ännu, men ändå. Vad är detta för julstämning? Förra veckan fick man i alla fall gotta sig i minusgrader och frost!

Har varit väldigt inaktiv den senaste tiden, har nog drabbats av "gravidtrötthet" fast det är två månader kvar... Jag sover många timmar om natten, och det går inte i hundra direkt på dagen. Det känns att det tredje barnet snart vill ut (hemska tankte)! Ni som varit gravida innan, har säkert också drabbats av den där paniken som kan infinna sig ju närmare förlossningen man kommer. Den har drabbat mig nu. Jag har insett att barnet faktiskt måste komma ut inom en snar framtid, hjälp! Har frågat mannen om jag kunde sms:a över gravidmagen till honom en stund tills förlossningen är över, men tekniken har inte kommit så långt ännu, tyvärr. Så jag får gå här med min panik över hela julen och nyår.

Det har även blivit ett till lussebulls-bak. Tänkte hinna med pepparkakorna och lite knäck denna vecka också, tror ni det går att få ihop detta? Till helgen kommer min kära mamma och lillebror, vi ska besöka Lisebergsmarknaden som brukar vara så mysig. Om det inte spöregnar förstås, då får det bli något annat! Sen ett sedvanligt besök på Balders Hage, en mysig affär som mamma MÅSTE besöka när hon är här. Och jag förstår henne, jag älskar också den affären. Det är farligt att gå in där, till och med gå förbi skyltfönstret är riskabelt. Man kan drabbas av en sån där "jag ska göra om hela huset"-köpmani! Men det är mysigt att gå in där, man kan ju låtsas att man "bara" ska titta...

2 kommentarer:

  1. Japp, Balders är en underbar butik,men man ska inte ha med sig små klåfingriga hulliganer in!/kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jajamensan - i helgen ska jag göra trakten osäker! Kanske måste jag lämna plånboken hemma med tanke på den farliga affären..../mamma Liil

    SvaraRadera