fredag 27 november 2009

Lussebullar


Igår luktade det jul i vårt hus. Det var lussebullsbak! Efter att jag ringt och konfererat med mor min (har aldrig bakat lussebullar innan, faktiskt!) och klagat på diverse olika saker som gammal, dålig assistent (bakmaskinen) som jag minsann skulle göra mig av med, uselt bakunderlägg (från tupperware) och konstigt recept så blev det faktiskt jättegoda lussebullar! Så där stora och luftiga (måste ha ärvt nån egenskap av min mor för hennes bullar blir också bauta jämt)och Elias var en utmärkt bagare! Igår var en sådan där dag när allt går emot en, och även om det sedan vänder så hjälper inte det för humöret är det redan utför med! Och sen antar jag att gravidhormonerna och en unge i förpuberteten INTe gjorde saken bättre! Men bullar blev det, lugnet lade sig på kvällen och jag och magen gottade oss på soffan med alldeles för många bullar i stället... I helgen är det dags att ta fram alla mysiga adventsstjärnor och ljusstakar, så ha en mysig helg allihopa! Började faktiskt i veckan göra i ordning en liten ljusstake med mossa som Tim hjälpte mig med.

2 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för i lördags! Det var jättetrevligt och massa god mat. Synd bara att jag var så trött. (pinsammt med tanke på att det är alla ni andra som är gravida)Är ni ute på utflykt någondag är ni välkomna på lite julfika i Kungsbacka.
    Hoppas vi ses snart igen.

    SvaraRadera
  2. mmm.. gott gott.. ja.. o här vankas pepparkakor im.. degen ligger o väntar ;) Hoppas du mår bra Nellie.. vi måste försöka ses nu? Vill så gärna se dig gravid! Fick aldrig den äran... de andra 2 ggr juuö ;) KRAAM

    SvaraRadera