tisdag 10 november 2009

Fortfarande höggravid!

Men problemet med mammabyxorna är nog löst! Jag fick ringa till min svärmor akut igår, och ordna en sytid för ombyggnation av mammabyxor! "Inga problem" sa den underbare, "det fixar jag ikväll". Toppen! Hon ringde sedan och frågade om det går bra med ljusblått tyg istället för mörkblått, och jag tyckte att hade det så varit jultomtar på tyget så hade det inte spelat någon roll, bara jag får på mig byxorna!

Som sagt innan så har jag en underbar tunika, kan rekommendera den till alla gravida. En Lundmyr of Sweden köpt på gullgrodan.se (nu fick jag in lite reklam för min kompis också). Nästa problem som uppstod igår var när jag skulle åka med minsta grabben till fotbollsträningen. Det fick ju bli tunikan då med strumpbyxor till. Det har funkat ganska bra med de jag har, men nu har det också blivit ett problem. Har inga varma mammastrumpbyxor i bomull så jag tog på mig ett par vanliga sådana, som genast rullade ner sig och landade under magen. Sen när man har gått ett tag så uppstår även ett häng där bak, som tur är syns det inte men det räcker med att känslan finns där...

I alla fall, de stövlar jag har till är väldigt rymliga runt vader och så, man får på sig ett par tjockare strumpor när det är kallt. Men nu skulle jag på fotboll och vara inomhus så det blev bara strumpbyxor. När stövlarna skulle på fastnade de på halva vaden, fick draaaa upp dom sista biten... Vad är det som händer? Jag sväller överallt. Min stackars sambo känner väl snart inte igen mig längre! Jag tröstar mig i alla fall med att jag har ett par arbetskängor som är väldigt rymliga men fula som stryk, men fötterna och benen får plats i alla fall!

Detta är första gången jag är gravid över nästan en hel vinter, och det kan jag INTE rekommendera till någon annan! Kram på er alla i höstmörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar