måndag 9 november 2009

Höggravid!

Nu är det så att min mage har exploderat i omkrets! På bara några veckor har jag gått från att vara gravid till - höggravid! Det är alltså 15 veckor kvar till förlossningen, inte 3! När vi skulle flyga hem från Grekland den 8 oktober, en månad sen alltså (då kände jag mig inte så jättegravid), så tittade dom i incheckningen lite misstänksamt på mig. Tommy checkade in och jag stod lite längre bort med väskorna. De frågade Tommy om jag verkligen skulle flyga med tanke på den stora magen! Och detta är alltså en månad sen..
Nu är jag alltså gravid med tredje barnet och den har det jättegott inne i min mage med all plats, som min barnmorska sa. Rena lyxtillvaron! Jag känner det för den gör rejäla kullerbyttor där inne i magen och det buktar ut åt alla håll samtidigt!
Nu till min stora fundering: hur stor är jag om två månader till? Är det bara min mage som kommer synas eller syns resten av mig också?
Hur ska jag få på mig skor och strumpor när det är svårt redan nu?
Hur ska jag överhuvudtaget kunna äta nåt när magen spänner efter varje måltid nu?
Mammabyxor i storlek XXXXXXXL efterlyses då de jag har redan börjar bli för små! Som tur är har jag en gullig kompis som har en webbutik som säljer även mammakläder så jag har i alla fall en tunika tiden ut!
Jag blir andfådd när jag går uppför en liiiiiten liten backe...

Men trots alla krämpor och ischias och stor mage så är jag världens lyckligaste som ska få barn med världens goaste kille! Och mina pojkar som blivit stora är redan stolta storebrorsor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar