torsdag 5 november 2009

Mina gulliga pojkar!


För en gångs skull var det inget tv-tittande innan sängdags, utan skaparglädje utan dess like! Jag sprang (eller vankade med tanke på min stora gravid-mage) runt i huset och packade inför morgondagen då barnen ska till sin pappa när jag och sambon drar på spa! Det var helt knäpptyst i tv-rummet och där sitter två änglar rara och ritar teckningar för glatta livet! Eftersom det är fars dag på söndag så gick tre st till pappa, men jag fick två av dom! Tim är gullig och ritar fjärilar med en massa färger bl a. Elias ritade Ben10-figurer (ni som har barn känner säkert till tv-programmet!) och han gjorde även "robotkrig" och en "ubåt som åker förbi vulkan med lava". Var allt kommer ifrån vet jag inte riktigt men det är väldigt mysigt när de för en gångs skull är lugna och inte bråkar med varann!

2 kommentarer:

  1. snart mormor till 3!!5 november 2009 kl. 22:36

    Kan det inte finnas en "mormors-dag" då även vi mormödrar får teckningar eller annat skapat av de små??
    Även om ni bor en bit bort så fungerar post-gången än, har jag för mig.
    Kan inte 1:a dec varje år bli en sån dag?
    Krama barnen från mig!

    SvaraRadera
  2. Okej vi ska bättra oss på det, ska ge barnen i uppdrag att rita några "mormorsteckningar"! Kramar från söder!

    SvaraRadera