söndag 1 november 2009

En fullspäckad söndag!

Dagen har tillägnats föräldraföreningen i Sjövik! Vi har idag haft spökvandring för alla barn här i byn, vilket innebär att vi vuxna också beter oss som barn... Varför är det så vansinningt kul att skrämma barn? Det är det! Jag var i år korvgrillerska och trivdes väldigt bra med det, varmt och gott! De andra i föreningen var utklädda i diverse olika spökkostymer och två av dom var spökguider. Det är en händelse som är riktigt uppskattat av barnen, och föräldrar (tror vi), och vi gör om det nästa år igen!

På dagen riggades banan där spökvandringen skulle gå och däremellan har jag skjutsat barn till kompisar, hämtat barn hos kompisar, gått med hunden på promenad, hämtat ved till kvällen (som sen inte behövdes..)och diverse andra hushållssysslor som blivit liggande under veckans gång! Nämnde jag att sambon har jobbat hela dagen? Men jag är inte bitter för jag fick några fina röda rosor av honom igår och det kommer jag leva på läääääänge! Puss på världens goaste kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar