onsdag 4 november 2009

Nu märks det att mannen är hemma igen...

För det är full fart överallt! När han är hemma så börjar hans telefon gå varm ungefär 05,00 på morgonen med sms. Därpå vaknar man med hjärtklappning och det är omöjligt att somna om en stund innan man själv ska upp. Helst snoozar han också i ungefär 30-40 min så man sover ganska ryckigt den där sista stunden på morgonen. Han kliver upp, sen kommer åtminstone två av alla fyra katter in och de måste ju självklart tala om för mig att de är inne. En av dom är bästa kompis med Sally(hunden) och de kör därefter racer i sängen, på mina ben. Som tur är har jag inga lättväckta barn så de brukar sova sig igenom denna morgonrusning! När Tommy jobbar borta brukar det bli en lugnare uppstigning...

Idag slog det mig också att vi får en till familjemedlem i huset om ca 15 veckor. Med tanke på hur våra morgonbestyr ser ut idag så vågar jag inte ens tänka på hur det blir när bebisen är född... Hoppas ni andra har det betydligt lugnare på morgonen!

2 kommentarer:

  1. Lugnt på morgonen vore en dröm! Ofta känns det snarare som kaos innan alla kommit iväg.(mats börjar tidigare,så han räknas inte hihi!) Som tur är, kommer man fort in i rutiner när man har en liten till. Du kommer att fixa det galant Nellie!/kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hahaha...låter som det är full rulle=) Själv märker jag att mannen kommit hem på att: 1. Halsdukarna ligger prydligt uppradade i hallen 2. Någon plötsligt har skurat skåpsluckorna 3. Någon klagar över att jag inte hängt undan min handväska 4. Någon ifrågasätter varför maten i kylen gått ut för lääängesen. Alla har vi olika män =)

    Vet ni förresten att det blir en liten tjej? Tyckte jag såg något om det på facebook....
    Kram

    SvaraRadera