fredag 13 november 2009

Min cowboy!


Det är action i vårt hus på nätterna också! Bland annat är det andra i Sjövik som blivit drabbade av stöld, tråkigt när man bor på en liten ort för man tycker det ska vara lugn och ro. Vi blev också drabbade, i somras. Så det är klart att man blir lite vaksam av detta. Igår kväll var det alltså en skum bil som körde fram och tillbaka förbi vårt hus. Den körde runt i Sjövik och fram och tillbaka. Den är väldigt högljudd och tätningen runt våra fönster är inte den bästa så det hörs när bilen kommer! Vi var uppe rätt sent och höll span från sovrummet, man blir rätt pigg när det är nåt konstigt på gång! Tommy tog en vända ute på tomten för säkerhets skull. Jag såg från sovrummet hur han smög runt med bössan i högsta hugg... Till slut lade vi oss till ro och Tommy snarkar högljutt bredvid mig, jag ligger vaken och läser. Jag hör sedan bilen komma på långt håll, och den närmar sig. Och på något konstigt sätt måste Tommy hört den för han fullkomligen flyger upp ur sängen, rusar ner för trappen, klär på sig snabbt (antar jag) hämtar bössan, rusar ut i bilen och kör iväg. Klockan är närmare tolv på natten vid det här laget och jag ligger kvar i sängen med bultande hjärta och undrar vad som hände. Efter en stund kommer han tillbaka och lägger sig igen. SEdan är det lugnt, för den här natten. Jag hoppas den stackars kraken i bilen håller sig undan för jag skulle inte vilja vara i hans kläder och möta en Tommy som försvarar sin egendom! Då kan nog både kulor och tår ryka... -:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar