måndag 23 november 2009

Stickningsdags!

Ja nu har det hänt! Jag har blivit tant. På riktigt. Är det då man accepterar att man blir äldre? Tills nästa jämna födelsedag kommer kanske?

Det är så att jag har börjat sticka! Ett par små söta sockor till den lille i ljuvligt mjukt garn som heter teddybear. Ska även sticka små sjalar till Tim och Elias, de ska själva få välja garn. Har känt sådant sug efter att sticka sista tiden! Är det hormonerna eller åldern? Kände bara att jag MÅSTE lära mig det där! Sitta i gungstolen framför brasan och sticka, mysigt eller hur? Så i lördags åkte jag förbi en garnaffär i Sollebrunn av en slump och kände bara att nu är det dags! Och såg detta underbara garn direkt innanför dörren! Pratade lite med hon som har affären (jättetrevlig) och tänkte åka hem för att fundera på saken. Vände när jag kom runt hörnet och gick in igen. "Nu har jag funderat färdigt!" sa jag. "Det var snabbt sa hon, såna som dig skulle vi ha i riksdagen!" Sen åkte jag hem med mitt nyinköpta garn, ett mönster (fullkomligt obegripligt) och stickor!

Så igår fick svärmor hjälpa mig. Nu kan jag faktiskt sticka räta och aviga maskor! Ja, det går inte fort men det blir något i alla fall.

Syftet med det hela var dels också avslappning för hjärnan (kan behövas). Men i stället för att sova gott hela natten drömde jag att jag stickade färdigt en halsduk som jag påbörjade 2005! Ni vet när man sover så där ryckigt och vaknar hela tiden. När klockan var fyra i morse insåg jag att det var lika bra att lägga ner. Halsduken blir inte färdig för att jag ligger här och "tänk-stickar". Så kan det gå... Vi får väl se hur det går med sockor och halsduk denna gång. Tror ni det blir färdigt?

1 kommentar:

  1. haha lite tantvarning med gungstol och allt men det låter mysigt med=). Jag tror på dig du kommer bli klar och fint kommer det bli med, Kram Liselott

    SvaraRadera