torsdag 2 september 2010

Iform loppet och Paulun!

Tre trevliga tjejer och jag sprang iform loppet i Slottsskogen ikväll! Det var en underbar kväll med lagom mycket folk och härligt väder! Vi kämpade på i fem kilometer och sedan blev det fika efteråt. En rolig grej var att Fredrik Paulun var där. Jag kände inte igen honom först, han såg mycket yngre ut i verkligheten. En mycket trevlig man som rekommenderade mig en bra kokbok som inte alls var dyr, med en massa bra recept i. Jag talade om för honom att min kära mamma var en stor beundrare av hans musli (finns ALLTID hemma hos henne till frukost!) och även hans program och recept. Så, jag köpte en kokbok till mamma, signerad av Paulun själv, där han skrivit hennes namn! Innan jag gick bad han mig att hälsa henne från honom! Var ju naturligtvis tvungen att berätta detta direkt för mamma som stolt numera kan skryta med att hon fått en personlig hälsning av Paulun!

Så ni tjejer som inte har provat detta lopp, testa! Det var bra arrangerat, man fick en snygg träningströja i sånt där "andas"-material och en påse med tandkräm, tvål, smoothie (Paulun så klart), strumpor mm. Dessutom måste jag berömma tjejerna som hade uppvärmningen då den ena helt saknade skrupler och var totalt frigjord! Men det blev en mycket rolig uppvärmning!

1 kommentar:

  1. Tack för boken ! Glad att du inte gav honom mitt telefonnummer! /mamma

    SvaraRadera