fredag 24 september 2010

Mina stora killar!

Idag har de åkt tåg själva igen, till sin pappa. De har studiedag så de for redan 10,30. Jag var ett nervvrak igen. Men de var hur duktiga som helst! Och denna gång hängde inte Elias under "väskhyllan"...och han terroriserade inte andra resenärer med sina plötsliga tjut... De var helt enkelt exemplariska!

I veckan har de gått i skolan. En morgon satt Tim på dass, med öppen dörr. Han hade vägt sig före och efter dassbesöket och beklagade sig att han hade gått ner så mycket efteråt! Elias och Tim brukar nämligen kolla hur mycket bajset väger. Kanske en annorlunda sysselsättning men som definitivt ger mig och Tommy ett gott skratt!

Annars händer inte mycket, fast det är full fart hela dagarna med tre barn. Den lilla kräver ju sitt och de stora ska ha hjälp med läxor, skjuts till kompisar, spela spel mm mm. Tommy håller på och byter alla vattenrör till elementen, för de var för klena. När vi nu ändå sätter in en ny värmepump så kan det lika gärna göras ordentligt, så han byter även rör i halva huset. Det var nämligen lite si och så med det, nu ska det nog bli ordning. Så vi har ingen värme alls i huset, men det är varmt ute som tur är! Vi lär ínte bli klara ännu på ett tag så jag håller tummarna att det är varmt länge till...

1 kommentar:

  1. japp, det är väl nu som värmen kommer, som jag "såg" förut. Hoppas det så ni hinner få klart med hus-värmen/Liil

    SvaraRadera