tisdag 23 februari 2010

Lyckliga jag!

Jag måste faktiskt berömma hela min härliga familj! Mina stora barn som faktiskt är väldigt hjälpsamma när det väl gäller. Igår när jag och Elias gjorde i ordning lunch när han kom från skolan så höll knorris på bråkade lite så jag hade bara en hand att laga mat med:-) Så Elias satte igång att skala morötter och riva dessa, jätteduktigt kille! Sedan åkte jag, Tim och Elias och handelade mat på eftermiddagen och de hjälpte mig att lägga varor i vagnen. Vid kassan kunde jag plocka i maten i kassar och Tim lade upp på rullbandet, allt gick jättesmidigt och fort när man har sån där bra hjälp! De hjälpte mig också att bära in matkassar från bilen när vi var hemma UTAN protester, de tyckte det var kul t o m! När vi kom in passade Tim på att hålla Svannah medan vi grejade undan maten lite. Vilka killar! Under tiden var Tommy hemma med lillfia och tog hand om henne samt lagade middagen. Så efter handlingen kom vi hem till lagad mat och nymatad och nybajsad bebis!

Min man vill jag ge världens alla rosor för han har verkligen tagit sin lilla dotter till sig! Han tar hand om henne lika mycket som jag (när han inte jobbar så klart)och det är liksom ingen självklarhet att jag ska göra allt med henne. Han byter av mig på nätterna som om det vore den naturligaste saken i världen, och det är det ju också. Men trots att han har sin firma som tar tid, en verkstad som ska byggas så han han ändå ork att hjälpa mig. Jag får faktiskt säga åt honom att sova vissa nätter så tar jag hand om lilltjejen för jag än ändå hemma om dagarna. Vill inte gärna att han kör lastbil när han har sovit dåligt... Det är nästan så man tror att man drömmer med denna underbare man.

Nu har jag lovprisat min familj, då blir det säkert bakslag idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar