onsdag 21 april 2010

Brödbak!

Igår bakade jag ett ljuvligt bröd som blev uppskattat av hela familjen! En limpa med valnötter i som blev det godaste jag bakat hittills. Tog ett recept och så grejade jag till det lite. Och idag så blir det franskt lantbröd där en surdeg stått och bubblat sedan igår. Väldit enkelt bröd, och gott, som påminner om det grekiska bröd vi köpte när vi var i den lilla fiskebyn Koroni i södra Grekland i höstas.

Jag ska lägga ut recept på dessa goda bröd inom snar framtid så att ni som vill kan baka själva. Sedan är det dags att ge sig i i surdegsdjungeln... Finns en massa gott bröd att baka (bl a ett bröd med äpple och valnötter) så gå in på Martin Johansssons blogg och hämta inspirations själva, ligger under min blogglista till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar