söndag 16 maj 2010

Gamla klasskamrater på besök

I fredags fick vi besök av två gamla klasskamrater från skolan i Örebro, som bor i Jönköping och Borås. Det är ju faktiskt inte så långt mellan oss (var ju lite längre innan jag flyttade ner hit) men ändå har det gått TVÅ år sedan vi sist sågs! Så Ann-Louise kom hit med två av sina tre barn och Hanna med sina två mirakel. Det var livat hela dagen för den yngsta var Savannah, nästa sex månader, ett år, två år och tre år. Och mina stora pojkar på snart tio och sju år! Åtta barn! Det var så kul! Och nu har vi bestämt att vi ska försöka ses åtminstone en gång varannan månad. Två av oss är dessutom mammalediga så det borde gå att pricka in!

Det bjöds på spagetti med köttfärssås och chokladmuffins till efterrätt. Mums tyckte barnen. Sedan fick jag även i dom lite "stekpannebröd" som jag ska lägga ut recept på här på bloggen, super gott tyckte dom!

Nästa klasskamrat får nog bli Mia utanför Uddevalla, hon fick barn någon vecka före mig så våra småttingar är jämngamla, kul!

I lördags var det 30-års kalas hos Marcus i Stenkullen. Det bjöds på god mat och trevligt sällskap men vid nio-tiden på kvällen tyckte alla tre barnen att det räckte. Så då bar det av hemåt igen. En gladare Savannah har jag nog aldrig skådat! Klart det var jobbigt med den höga ljudnivån som det blir när många samlas på ett ställe. Men hon tjöt av skratt och glädje när vi var hemma igen! ALLT var roligt! I ungefär en halvtimme sen var orken totalt slut! Hon somnade utmattad i min famn, pluttan.

Idag var det dags för body pump. Som jag sade till maken, hade jag haft orken och tiden så skulle jag kunna gå på detta varje dag. Så himla kul träning! Har ni inte provat, gör det! Man väljer själv hur mycket vikter som läggs på. Någon som vill hänga på?

2 kommentarer:

  1. Nu vet jag hur du ändrar bredden på kolumerna så hojta till om du vill ha hjälp att få bloggen bredare.

    SvaraRadera
  2. Ja det vill jag gärna ha! Din blev jättefin.

    SvaraRadera