tisdag 11 maj 2010

Vårruset+dålig sömn

Inte världens bästa kombination kanske men det var väldigt roligt på vårruset igår! Det var soligt men blåsigt och lite kallt, men med gott sällskap så går det bra ändå! Så vi sprang och gick runt de fem kilometrarna och sedan blev det lite fika efteråt. Varför gör man inte det här oftare? Åka ifrån vardagen lite ibland och ha lite roligt med andra mammor/tjejer. Men nu har vi siktet inställt på rosa steget som går den 14 augusti i Göteborg! Blodomloppet lyckades jag missa att anmäla mig till så det blir inget, tyvärr!

Sen måste jag ge min man många pluspoäng! Han åkte hem tidigare från jobbet i Kvänum (och jag vet att han har häcken full rent ut sagt), tog hand om alla tre barnen, gick promenad med Sally, nattade de två äldsta, dammsög hela nedervåningen + torkade golv (på eget initiativ), vek tvätt och under tiden han dammsög så somnade Savannah för natten i sin babysitter (hon älskar när man dammsuger). Kan inte med ord beskriva känslan att komma hem efter en rolig kväll och alla barnen sover, hunden sover, RENA golv och undanplockat i köket. Det var bara SÅ skönt, och värt SÅ mycket! Det är min man det! Han må jobba mycket, men när jag vill iväg någon gång då och då så löser han det, och så mycket mer dessutom!
Annars blir det inte många knop idag. En sån här riktig slappardag. Märks att man knappt sovit på två nätter, däremot sov jag, Savannah och Sally hela förmiddagen... Hade inte riktigt tänkt mig att sova så länge men det behövdes väl! Det är så sällan jag unnar mig det för det går ofta i 150 hela dagarna... Idag går det nog i minus 150...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar