måndag 24 maj 2010

Savannah fyra månader idag! Hurra!

Jo vår lilla tjej blir faktiskt fyra månader idag. Det går så fort! Tyckte inte det var länge sedan jag låg inne på förlossningen i Trollhättan. Men på fyra månader hinner det hända mycket med en bebis. Hon har numera humor, tjejen! Hon förstår när det är skoj på gång (speciellt när Elias håller på och gör sina "moves":-), då kiknar hon av skratt! Och vid matbordet ligger hon i sin baby-sitter och har span på mig och Tim oftast. Tim är den som är roligast att titta på så klart. Och hon är på väg att vända sig från rygg till mage, tränar hela tiden! Händerna är roliga också, och numera börjar hon kunna greppa om saker också.

Idag gjorde hon stora ögon när Tim & Elias for runt på fyrhjulingen inne på tomten! (Var tyvärr inte framme med kameran då) Hon följde sina storebröder med uppspärrade ögon, fram och tillbaka. Blev arg när vi skulle gå in för det var inte lika kul!

Mums!

Idag blev det lunch för lill-fian. Kokt potatis för första gången! Smakportionspremiär! Hon smaskade faktiskt i sig med ganska god aptit, mycket bättre än jag väntat mig! Och efteråt fick hon något slags ryck för hon blev jätte-busig och stollig! Sen var hon glad jättelänge! Riktigt rolig reaktion får jag lov att säga, hoppas det går lika bra i morgon också!
Så där! Första smakportionen avklarad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar