söndag 2 maj 2010

Trädgårdsgöra! Eller vad?

Har inget fint kort att lägga in, men ska ta ett på nån fin blomma INNAN allt ogräs hinner växa upp. Min kära mamma vill blogga om sin trädgård, blommor och odling och jag tänkte göra henne sällskap med ett kort från mig.

Det är ju det där med att sätta igång. Dels får man passa in det när Savannah sover i sin vagn ute, mellan promenader med hunden Sally, mellan frukost, lunch och middag, mellanmål... Och däremellan ska man själv hinna gå på dass kanske?? Sen när det finns MILJONER saker som skulle behöva göras, eller rättare sagt har hamnat på "måste-listan", då får man beslutsångest. Vilken ände ska man börja i? Inne eller ute? Okej, är det fint väder så vill man va ute. Men om det verkligen verkligen är kris inne då? Två timmar efter att man dammsugit här hemma är det nämligen lika skitigt igen!

Så här kan jag gå runt en halv dag och fundera vad jag ska börja med innan det händer något: Gräva i trädgården, kapa buskar, kratta gräsmattan, städa inne (dvs dammsuga, damma och torka golv), tvätta fönster, röja ORDENTLIGT i killarnas rum och slänga gamla och trasiga leksaker, vika tvätt, tvätta mer (så det blir mer att vika), plocka ur diskmaskinen... Det finns ingen ände på eländet!

Idag blev det att gräva i trädgården för vädret var UNDERBART! Flyttade på lite växter och rensade lite. Tyckte väl att det blev ganska bra, jag en förbättring i alla fall, tills jag upptäckte att hunden SALLY grävt ett HÅL på varje ställe jag rensat! Hon såg lagom misstänkt ut med jord på nosen och svarta tassar... Så nu ligger det gamla trädgårdsplattor utspridda i rabatterna på varje ställe Sally vill gräva! För att hon inte ska gräva där. En tillfällig lösning... För hon gräver ju inte bara där utan de blommor jag vill ha kvar hamnar i samma jordhög!

Ja, sen blev det en härlig springtur i skogen. Förutom när sally, återigen, skulle följa med och springa för hon brukar älska det. Men idag gick det inte. När vi hade gått till spåret, ca 15 min så satte hon sig ner. Tvärstopp. Ville inte gå mer. Så det var bara att vända hemåt, vansinnig, lämna hunden hemma och ge sig ut igen. För om en vecka är det vårruset och då vill man ha lite kondis i alla fall. God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar