måndag 10 maj 2010

Jag är bortskämd!

Vi har en liten tjej här hemma på snart fyra månader, och jag sover oförskämt bra! Hon vaknar i regel 1-2 gånger per natt och sover till ca halv åtta på morgonen. Kan sova i sin säng tills hon vaknar första gången. Och hon somnar själv på kvällen, man behöver inte bära, vagga och krångla. Helt enkelt så är hon enkel att ha och göra med! Väldigt trygg i sig själv och bara hon har nappen och filten så sover hon!

Detta blev jag varse i natt. Eftersom jag då upptäckte hur bortskämd jag är. Jag ska vara glad om jag har sovit 3 timmar i natt, eftersom min huvudsyssla i natt blev att peta in en napp som ständigt åkte ut hela tiden. Hon är förkyld lilltjejen och då är det så klart inte lätt att sova. Och jag gnäller inte om det, jag blev bara så otroligt medveten om hur bra jag har haft det...

Och i kväll bär det iväg till vårruset! Får vara glad om jag tar mig runt! Somnar väl på uppvärmningen eller nåt:-)

Här är en morgonbild på min äldsta och min yngsta! Stolt storebror som älskar att hålla sin lillasyster! Inte gör det nåt att han sen går till skolan med dregel på axeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar